Oldalak

2012. január 24., kedd

Lecsós sertéssült

Ma sertéssült készül tarjából. Ezt és a lapockát érdemes egészben sütni, mert nem lesz olyan száraz a húsunk, jól elkészítve, szaftos puha husit kapunk.

Szükségünk lesz:

1 kg sertésnyak,vagy lapocka
2 fej hagyma
1 fej fokhagyma
Só, bors
Majoránna
Cayenne bors
kakukkfű
vagy egyéni fűszerkeverék.
1 alma /elhagyható/
Lecsó




Újabban mindent próbálok cserépben sütni, ami belefér a kicsi csirke forma edényembe, mert annyira porhanyós és szaftos lesz benne a sült, ég és föld a különbség a sima tepsiben sütött húsokhoz képest.Mást is lehet benne készíteni pl: rakott burgonyát. Csak ajánlani tudom, bátran kísérletezzetek vele.
  Először elkészítjük a fűszerkeveréket, én ma a fent felsoroltakat használtam, de nyugodtan lehet játszani a fűszerekkel. Persze használhatunk bolti fűszerkeveréket is, de otthon is el lehet készíteni, így egyéni ízeket kaphatunk. Itt találtok jó kis házi keverékeket.
Sertéssült fűszeres mártással



 A húst lemossuk és alaposan beszórjuk a fűszerekkel. A cseréptálba nem igazán szoktam zsiradékot használni, most is csak 1 kanál olajjal meglocsolgattam a húst, rávágtam 1 fej hagymát, jó pár gerezd fokhagymát, és egy almát is beledaraboltam a tálba. Ez azért érdekes, mert a végén a sült szaftját leturmixoltam és egy sűrű, finom, fűszeres mártást kaptam, amivel szintén tálalhatjuk a sültet, ha nem akarunk külön lecsót készíteni hozzá.Nem kell hozzá sok folyadék, kb. 2dl vízzel, esetleg húsalaplével öntsük fel.

 Hozzávetőleg 1-1,5 órát sül attól függ mekkora a hús, húsvillával ellenőrizzük, ha puhán, akadály nélkül szinte belecsúszik a villa, akkor már jó. Közben elkészítjük a lecsót, télvíz idején a nyáron üvegbe varázsolt lecsómat használom. Felkarikázok 1 fej hagymát, ledarálom a fokhagymát, kevés olajon lepirítom, ha jó üveges hozzáöntöm a lecsót, ízesítem, só, bors. Egy kevés cukrot én már befőzésnél belerakok, elveszi a paradicsom savasságát. Jól összeforralom és már kész is.
  Én most köretnek tésztát készítettem, de egy petrezselymes burgonyával is kiváló. Felszeleteljük a húst, tányérra pakoljuk a köretet és a lecsót, forrón tálaljuk.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése