Oldalak

2012. január 22., vasárnap

Karalábé leves

Nyaranta csak kiugrok a kertbe és összeszedem a hozzávalókat, de ilyenkor a fagyasztóból szerzem be a karalábét. Szezonban szépen megpucolom, összekockázom, általában 2 nagy fejet rakok el egyben. Répa, hagyma, irány a pince.



1 fej hagyma
2 db répa
2 karalábé
1 cs petrezselyemzöld
1 kk. darált paprika

2 gerezd fokhagyma
1 ek. liszt







Felkockázzuk a hagymát, áttörjük a fokhagymát, kevés olajon megdinszteljük, mikor már üveges, belekerülhet a répa és a karalábé, én ilyenkor bele szoktam tenni a petrezselyem zöldet is és egybe pirítom a zöldségeket. Isteni illata van ilyenkor. Fel szoktam dobni darált paprikával, amit nyáron teszek el sóval, kicsi üvegekbe, de sose tart ki szezonig, így erős pista bácsihoz fordulok, ha kifogyott a készlet. Persze csak akkor tegyetek bele, ha szeretitek a csípőset. Szezonban előfordul, hogy belekarikázok egy paprikát és egy paradicsomot is.Ez nem a hagyományos recept, de jobb mint egy vitamin kapszula!
   Mielőtt felöntöm, beleszórok egy kanál lisztet, de ezt a lépést, hogy őszinte legyek ki szoktam hagyni, mert egyszerűen nem kell bele. Ezt rátok bízom, ez a leves liszt nélkül is kitűnő és tartalmas. Kb. 1 liter vízzel öntöm fel, ízesítem. Ha lehet ne főzzük pempősre, inkább hagyjuk egy kicsit ropogósra a zöldségeket. Betétként a tésztán kívül daragaluskát is főzhetünk bele.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése