Oldalak

2012. február 10., péntek

Házi meggyes pite


   Tökéletes gyümölcsös édesség, ami amellett, hogy finom, egyszerűen és gyorsan elkészíthető. Omlós tésztából készül, a meggyet bármilyen formában beletehetjük, legyen az befőtt, friss vagy fagyasztott.

 Én ma fagyasztott meggyből készítettem. Általában egy 27×33-as tepsiben szoktam sütni a pitéket, ez egy kisebb családnak megfelelő méret. Ehhez kb. 1-1,5 kg meggyre van szükségünk. Így a képen látható vastag tölteléket kapunk.
 Tészta hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 10 dkg zsír
  • 14dkg porcukor
  • 1 tojás
  • pici só
  • fél cs. sütőpor
  • 1-1,5 dl tej
  • kevés zsemlyemorzsa        
Leszitáljuk a lisztet, beletesszük a többi alapanyagot a tejet hagyjuk utoljára. Nagyjából a recept szerinti mennyiség kell bele, arra figyeljünk, hogy lágy tésztát kapjunk. Nem kell órákig gyúrni, inkább pihentessük egy órát. A tepsibe csak simán belerakhatjuk a tésztát, nem kell kikenni. Az alsó tésztára érdemes szórni vékony rétegben zsemlyemorzsát, ami felfogja a nedvességet, ha a meggy túl sok levet eresztene. A friss és a fagyasztott meggyet mindig szórjuk meg alaposan cukorral, kicsit vegyük el a savanyú ízt. Sőt én még a meggy alá is szoktam cukrot szórni, nemcsak a tetejére.

Sütés előtt villával megböködöm a tetejét, hogy a gőz ki tudjon szállni.
Meg lehet kenni tojással a tetejét, de én nem szoktam, így is szép világosbarna lesz a teteje. Kb. 20-25 percig sütjük 180  fokon.

Lehet kockákra vagy téglalap alakúra szelni. A tetejét megszórhatjuk porcukorral, ha nem lett elég édes.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése